SEIGNEURIE DE LOBEL

Comptes de la St Rémy 1485, Seigneurie de Lobel à Néchin.

Comptes que fait Jacques DU BRUCQUOIT comme recepveur à hault, noble et puissant Segneur Monsegneur Piere DE ROUBAIX Segneur dudit Roubaix et de Herzelles, che de tout ce entièrement qu’icelluy Jacques a receu, maniez, paiez distribuet des biens, rentes, censes, reliefz, dismes et aultres prouffis appartenans à icelluy mondit Segneur à cause de ses fiefz, terre et Segnourie de l’Aubel gisant à Néchin et à l’environ et des appartenances d’icelluy fief, et ce pour ung an entier commenchant à le St Rémy an mil quatre cens quatre vingtz quatre inclus et fini à le Saint Rémy an mil quatre cens quatre vingtz cincq exclus, ainsi et par la manière qui s’ensuieult.

 

Et premiers s’ensieult la recepte des rentes et arentement dudit fief de l’Aubel audit Néchin assavoir.

 

Premiers.

 

Des héritages du masnoir de le Vepte qui doibvent chacun an, rechupt : IIII £ XIII Solz.

Item de aucuns des tenans dudit fief qu’ilz doibvent chacun an au terme de Noël XI havotz et les trois pars d’un havotz de fourment à l’advenant de XXIIII solz le rasière que porte en tout :
XXXIII solz.

 

Item d’aucuns tenans et d’aultres qui tiennent en cense les héritages qui ont esté ratrait durant la guerre qui doibvent par an LXXIIII capons et les IIII pars d’ung capon au terme de Noël à V solz la pièce rechupt pour ce : XVIII £ XIII Solz IX deniers.

 

 

Page 2

 

Item rechupt des tenans qui doibvent tous les ans au terme de noël en deniers : VI £ X Solz.

Item rechupt des rentes en argent que on dist herbans courans sur plusieurs héritages LVIII Solz.

Item rechupt de Jehan DESCAMPS qu’il doibt chacun an pour le lieu que on dist le bos du Bos en argent : XII £.

 

Item ledit Jehan trois capons au pris solz la pièce qui porte en argent : XV Solz.

Item rechupt de Oste PROUVOST à cause d’un arentement qu’il tient de la masse délaissée par les hoirs de feu Brathéomé BRUNEL en IIII cens de gardin à XII Solz chacun cent audit terme de
Noël : XLVIII Solz.

 

Somme : XLX £ XI Solz X deniers.

 

 

Page 3

 

Aultre recepte des bledz de cense deulz à cause des héritages dudit fief de l’Aubel à mesure du grenier dudit Néchin et livret en ycellui bled m…an..dre que de la ….me disme audit Néchin.

 

Et premiers.

 

De Jehan DE FRASNES auquel mondit Seigneur a donné en cense et terme de IX ans deux bonniers de terre à labeur de quoy il rend chacun au terme Candeler à le mesure dudit NéchinVème année de sa cense : X rasières de bled.

 

Item de Pierart COULON à qui mondit

Seigneur a donné en cense le terme de IX ans XII cens de terre à labeur s’en doibt chacun an audit terme Candeler wit et quierquiet ichy rechupt Vème année de sa cense : III rasières VI havotz de bled.

 

Item de la vefve de feu Denis LE MERCHIER pour la cense de IX cens et demy de terre que mondit Seigneur lui a donner en cense le terme de IX ans s’en rend chacun an wit et quierquiet ichy
rechupt audit terme Candeler Vème annéede sa cense : II rasières III havotz de
bled.

 

Item du dessusdit Pierart COULON au lieu de Jacquemart POLEE auquel mondit Segneur a donner en cense deux bonniers VIII cens de terre à disme et chincq bonniers VI cens à terrage rendant chacun an wit et quierquiet à esté rechupt pour le terme Candeler année : IIII £ IIII  …II X rasières de bled.

 

Item de Anthoine DESPERCHINS auquel mondit Seigneur a donner en cense trois cens de terre s’en rend chacun an wit et quierquiet audit terme Candeler année : VI havotz de bled.

 

 

Page 4

 

Item dudit Anthoine auquel mondit Segneur a donner en cense IX cens de terre que soloit tenir Alard DE LA HAGHE de quoy il rend chacun an wit et quierquier, ichy receu pour l’an de ces comptes es année de cense : II rasières 4 havotz de bled.

 

Item de Jehan LE CLERCQ au lieu de feu Martin DE SALEMON au quel mondit Segneur a donner en cense V quartiers de terre de quoy rend chacun an au terme Candeler ichy receu pour cestui an es année de cense : V rasières II havotz de bled.

 

Item de Jehan LE MERCHIER fermier du terrage qu’il a pris trois ans dont il rend chacun an au terme de le Candeler XVI rasières de bled et autant d’avaine a esté receu pour ledit terme Candeler
première année de sa cense : XVI rasières de bled.

 

Somme dudit bled de cense : VI muids II rasières II havotz demi.

 

 

Page 5

 

Aultre recepte des bledz deulz à mondit Segneur à cause des arentements que les tenans doibvent chacun an au terme de le Candeler livrés comme dessus mesure pareille.

 

Et premiers.

 

De Guilbert PROUVOST pour deux bonniers V cens et demi tant en gardin que en terre à labeur pour ledit terme Candeler receu : XI rasières V havotz de bled.

 

Item de Colard DE LATRE pour demi bonnier de terre audit terme Candeler, receu : II rasières I havot de bled.

 

Item de Jehan LE CORNUT au lieu de feu Jehan « PIPE… » pour ledit terme Candeler à cause de trois quartiers de terme rechupt : III rasières I havot de bled.

 

Item de Jehan DESCAMPS pour le lieu et terres qu’on dist le bos du Bos, pour ledit terme de le Candeler : XVI rasières de bled.

 

Item dudit Jehan DESCAMPS pour le masnoir qui fu à Alard LE BLANCQ, pour ledit terme Candeler, receu : VI havotz de bled.

 

Item de le vefve et hoirs de feu Gilles BLAVET pour deux bonniers XI cens XVII verghes de terre pour ledit terme Candeler, receu : XII rasières II havotz de bled.

 

Item des héritiers de feue Jacquette CHOQUELLE pour XXVI cens de héritage tant masnoir que terre à labeur, pour ledit terme, receu : VI rasières de bled.

 

Item d’Oste PARENT au lieu de Jehan PLOUCQUET pour XXII cens de héritage qui furent feu Grandin DE LE PLANCQUE pour ledit terme receu : VI rasières de bled.

 

 

Page 6

 

Item de le vefve et hoirs de feu Denis LE MERCHIER pour demi bonnier d’héritage en son masnoir, audit terme Candeler receu : II rasières de bled.

 

Item des héritiers de feu Jehan DESFRASNES dit Marchigay à cause de leur masnoir et terre tenant à icellui, a esté receu pour ledit terme Candeler an de ces comptes : III rasières II
havotz de bled.

 

Item de Anthoine DU FOUR et de ses frères et sœurs pour XXIX cens VIII verghes de héritage tant en masnoir que en terre labourable, receu pour ledit terme Candeler : VI rasières de bled.

 

Item de Oste PLOUCQUET à cause de la moitié de X cens d’héritage du quel la vefve DAUDENARD à le surplus a esté receu pour ledit terme Candeler : I rasière de bled.

Item de le vefve de feu Tourul (ou Tonrul) -blanc dans l’acte- pour le moitié des dix cens d’héritage  dessusdits, a esté receu pour ledit terme Candeler an de ces comptes : I rasière de bled.

 

Item de Jehan DU MONCHIEL pour XI cens de héritage tant en masnoir que en terre à labeur, a esté receu pour ce terre de le Candeler : III rasières II havots de bled.

 

Item de Lotard DE LESCLUSE pour le masnoir qui fu Lotard BRUNIN pour ledit terme Candeler a esté receu : V rasières de bled.

 

Item de la vefve et hoirs de feu Jacquemart DU CASTILLON pour XII cens de héritage prins en XVI cens de héritage tant en gardin que en terre « ahanable » pour ledit terme Candeler,
receu : III rasières de bled.

 

 

Page 7

 

Item de Jehenne vefve de Pierart DU CASTILLON pour IIII cens de terre tenans aux XII cens dessusdits audit terme Candeler receu : I rasière de bled.

 

Item des héritiers de feu Alard DE LESCLUSE pour demi bonnier d’héritage en ung masnoir ou Jacquemart DU BOS a les six cens, audit terme Candeler : Les V parts de II rasières de bled.

 

Item dudit Jacquemart DU BOS pour lesdits six cens ou t…p audit terme Candeler a esté receu : le VIème de II rasières de bled.

 

Somme desdits bledz venans des arentements :  VI muids III rasières.

 

Toute somme dudit bled tant desdites censes que desdits arentements monte : XIII rasière II havotz.

 

Item encores rechupt de par ledit recept de arrieraige à lui rendu de par le recept précédent que appert par ung billet à mesures dudit cent une rasières havotz.

 

C…i monte tout ensemble tant de sadite recepte que de sadite arrieraige en bled la somme de XXI muids XI rasières IIII havotz.

 

Desquelz en a rechupt ledit recepte en grain et mis en première la somme de XX muids IX rasières IIII havotz revendus à plusieurs personnes assavoir II muids à XXII solz la rasière que sont XXVI £
VIII solz … ung « muy » à XXIIII solz que porte XIIII £ VIII solz … le résidu portant XVII muids IIII havotz à XX solz le rasière que porte la f….. déduicte montant IX rasières la somme ensemble de : II C XLV £ VI solz.

 

Somme persoy.

 

Item et si en est encores deu par ledit recepveur pour le parfait desdits XXI muids XI rasières IIII havotz après IX rasières déduictz et restées pour lesdits fra…. la somme de XII rasières.

 

 

Page 8

 

Aultre recepte faicte par ledit recepveur des avaines venant dudit fief tant des rentes que des censes escheues au terme de mi mars an de ces comptes.

 

Et premiers.

 

Des tenans dudit fief qui doibvent chacun an audit terme de mars, rechupt pour l’an de ces comptes : II muids V havotz et les II pars d’un havot d’avaine.

 

Item de Jehan LE MERCHIER fermier du terrage à Ennechin s’en doibt par an son terme et cense de trois ans durant ichy rechupt : XVI rasières d’avaine.

 

Somme de ladite avaine III muids IIII rasières V havotz et les deux pars d’un havotz d’avaine.

 

Et laquelle avaine mondit Segneur en a rechupt en grain del…rte à boucquet la somme de XVII rasières chincq habotz.

 

Et le surplus montant à XXIII rasières et les deux parts d’un havot a estée revendue audit rentiers à l’avenant de XIX solz la rasière qui porte en argent chy mis : XXI £ XVIII Solz VI deniers.

 

Somme persoy.

 

 

Page 9

 

Aultre recepte faicte par ledit recepveur des reliefz et dismes escheues à le cause dudit fief de l’Aubel durant l’an de ces présens comptes ainsi qu’il s’ensieult.

 

Et premiers.

 

Rechupt à cause et pour le relief du terrage qui fu à Brathéme BRUNELLE fame en son temps de Jehan GARGATE gisant audit Néchin : II Solz VII deniers.

 

Item dudit rechepveur pour le Xème du lieu de le Vepte gisant audit Néchin, vendu à Thiéri DE LANNOY pour la somme de cent £ francq argent de quoy en appartient aux droitz de mondit Seigneur chy mis : XI £.

 

Item de Pierart LE MESTRE pour le Xème de la vente de XV cens de terre à terrage qui doibt avoecq II havotz de bled de rente au Beghinage de Tournay ceste vente faicte pour XL £ aux droitz de mondit Seigneur si mis : IIII £.

 

Item de Avechon (ou Anechon) BRUNELLE pour le Xème de la vente faite d’un demi bonnier de terre faicte audit Jacques DU BRUCQUOIT pour XL un £ flandres, de quoy en appartient aux droitz de mondit Segneur : IIII £ VIII Solz.

 

Item rechupt de Comte DE OTTINGHEN pour le relief de la terre de Willem X £ ….. XX … pour le cambrelaige, sont :   XI £.

 

Somme : XXX £ X Solz VII deniers II pars.

 

Toute somme de ladite recepte pour trois cens XLVII £ VI Solz X deniers II pars.

 

 

Page 10

 

S’ensieult la mise et paye faicte par ledit recepveur sur et alencontre de ladite recepte et en déduction d’icelle ainsi qui s’ensieult.

 

Et premiers.

 

Met ledit recepveur en paye et renseigne le relief de la terre de Willem faicte de par mondit Seigneur le Comte DE OTTINGHEN lequel a mis rechupt et mondit Segneur l’avoir rechupt que appert par
sa quittance datée du XXVème jour de juing an IIII XX chincq ychy rendue et avecq ce XX … pour le cambrelaige : XI £.

 

Item delivret à mondit Segneur par ledit recepveur que appert par quittance dattée du XIIème jour de juillet an IIII XX chincq ychy rendue la somme de : LIII £ VI solz VIII deniers.

 

Item delivret à mondit Seigneur par ledit recepveur que appert par quittance dattée du XXIIIIème jour de décembre an IIII XX chincq à Lille, ychy rendue la somme de : Cent £.

 

Item delivret à mondit Seigneur par ledit recepveur que appert par quittance dattée du XXIème de march an IIII XX chincq audit Pasques, ychy rendue la somme de : XXXVI £.

 

Item met ledit recepveur en paye et renseigne II havotz d’avaine courant sur le héritage Jehenne DE LE PLANCQUE fille de feu Lotart le quel s… les viefz briefz ne doibt que II havotz .. sur les mo… par quatre et n’en a ledit recepveur rechupt que II qu’il a fait compte demi pourtant ychy mis en renseigne ….. …. : IIII solz IX deniers.

 

Somme : II C £ X solz V deniers.

 

 

Page 11

 

Item met ledit recepveur en paye et renseigne ung cappon qu’il a chydevant mis, rechupt courant sur la masse que tient Jehan LE MERCHIER et qu’il n’a point rechupt saufs des solz et pour tout
ychy mis : V solz.

 

Item pareillement met ledit recepveur en paye et frenseigne encores ung cappon chy dessus mis, rechupt courant la terre ratraicte à mondit Segneur par le ….. de Guilbert LE L….ER et portant ychy mis : V solz.

 

Item payet par ledit recepveur à Pieronne GOSSART pour le louage d’une loge a mettre le bled desdits areerages pour ledit an : XX solz.

 

Item payet à Willaume DESCAMPS pour le louage d’un grenier durant l’an de ces comptes pour ce : LX solz.

 

Item payet à Pierart COULON pareillement pour le louage de son grenier pour ledit an : XIIII solz.

 

Item à Jehan DE FRASNES payet pour le louage du grenier à sa porte pour cestui an : XXI solz.

 

Item payet pour une rusfle à remuer lesdits blez : I sol VI deniers.

 

Item payet à Jehan LOSTE pour le remuage desdits blez, recevoir et rel…rte de quoy … … en fise le compte et appointement : C solz.

 

 

Page 12

 

Item met ledit recepveur en paye la somme de XVII £ flandres pour ses gaiges d’un an entier durant l’an de ces comptes et pourtant ychy mis ladite somme de : XII £.

 

Somme XXIII £ VII solz VI deniers.

 

Toute somme de ladite mise pour deux cens vingt trois £ XVIII solz XI deniers.

 

Et la recepte que dessus appert monte trois cens quarante sept £ VI solz X deniers II partz.

 

Ainsi appert que la recepte surmonte ladite mise et qu’il est deu par ledit recepveur pour avoir plus rechupt que remis six XX trois £ VII solz XI deniers II parts.

 

Item avoecq ce est deu par ledit recepveur que chy dessus appert en la recepte la somme de XII rasières de bled mesme d.. et tel bled que d…

 

Ces présents comptes furent oys et rendus par devant hault et puissant Seigneur Monseigneur de Roubaix le XXVIIème jour du mois de march an mil IIII C IIII XX six, présance Guilbert DU PONT et
Jeunet DU « TRULLICH » et moy Léon P…OTI …tz au nom et pour ledit Jacques DU BRUCQUOIT Recepveur signés par moy à sa requeste an et jour dessusdits.

 

Receu dudit BRUSTOIT les XII rasières de blé messuré. Sur ceste …… …. J’ay receu de la main de
Jehan BOUQ…T en l’aquit de Jacquemart DU BRUSTOIT le somme de LXXVI £ V solz.

Et dep… ny receu c…. par la main de monsieur JAQUOBE.. à Lille XLVII £ II solz XI deniers II parts qui font le parfait de ladite somme de  … III £ VII solz XI deniers II parts.

 

 

 



19/02/2012
0 Poster un commentaire

Inscrivez-vous au blog

Soyez prévenu par email des prochaines mises à jour

Rejoignez les 14 autres membres